Communicatielijnen Dynamis

Beste ouders/ verzorgers van Dynamis,

Goede communicatie tussen ons als school en u als ouder vinden wij erg belangrijk. Wij merken echter dat er soms ruis op de communicatielijnen ontstaat. Om wat van de ruis weg te nemen hebben we hieronder de belangrijkste communicatielijnen even verder toegelicht.

Belangrijk:
Tussen 08.15 uur en 13.45 uur zijn de leerkrachten bezig met lesgeven aan uw kind(eren). Daarom zullen zij in deze tijd zich niet bezighouden met onderstaande punten. Bij dringende zaken raden wij aan telefonisch contact te zoeken met school. Wij proberen altijd z.s.m. te reageren op vragen/ berichten/ e-mails. Uit de praktijk weten wij dat dit niet altijd op dezelfde dag zal zijn. Leerkrachten hoeven alleen op hun werkdagen hun school e-mail te controleren.

Ouder leerkracht gesprekken.
Deze gesprekken voeren wij bij voorkeur persoonlijk in een live gesprek op school. Hierbij is de insteek altijd de ontwikkeling van uw kind(eren). Zowel u als de leerkracht kan het initiatief nemen tot zo’n gesprek. Hierbij bespreken we duidelijk welk gespreksonderwerp er wordt besproken en welke doelen hierbij zijn. 

Telefoon.
U kunt tussen 7.45 uur en  8.05 uur en van 14.00 uur en 15.45 uur telefonisch contact opnemen met de groepsleerkracht. Tussen 8.05 uur en 14.00 uur zullen wij de telefoongesprekken wel voor u aannemen, maar geven wij de telefoon niet door aan de groepsleerkracht. Deze is dan bezig met het verzorgen van de lessen aan uw kind(eren). Een terugbelverzoek zal pas na 14.00 uur worden uitgevoerd.

e-Mail.
De e-mail is een handige manier om informatie te verstrekken en te ontvangen. Omdat geschreven tekst ontvankelijk is voor eigen interpretatie, geven wij altijd de voorkeur aan een persoonlijk gesprek. Wij zullen daarom niet via de e-mail inhoudelijk ingaan op bepaalde vragen. 

Kwieb.
De Kwieb ouderapp gebruiken wij voor meerdere zaken en is daarmee ons belangrijkste communicatiemiddel met u als ouder.

Absentie: Hiermee kunt u de absenties aangeven van uw kind. Dit kan van alles zijn. Van ziekte tot tandartsbezoek. Wilt u hierbij wel denken om een ingevoerde absentie weer te beëindigen wanneer deze niet meer van toepassing is. Bijv, als een leerling weer beter is. Graag wel voor 7.45 uur doorgeven. Dan zijn wij tijdig op de hoogte van een absentie. Belangrijk: Verlofaanvragen gaan NIET via de absentiemelding maar via een officiële verlofaanvraag. (Dit formulier is terug te vinden op de website of bij de leerkracht van uw kind).

Berichten: Hiermee informeren wij u over allerlei school/ groepsgerelateerde informatie. Soms is er de mogelijkheid om hierop te reageren. Dit hangt af van het bericht.

Activiteiten: Hier plaatsen wij activiteiten van uw kind(eren). Hierbij kan soms een verzoek gedaan worden voor hulpouders. Dit kan dan bij de activiteit gemeld worden.

Polls: Hiermee kunnen wij heel snel de mening van u weten over een bepaald onderwerp.

Gespreksplanner: Dit wordt gebruikt voor het plannen van vaste gesprekken. Deze komt altijd om 19.00 uur ’s avonds online, zodat alle ouders op hetzelfde moment het bericht krijgen en dus ook de mogelijkheid tot inschrijven.

Noodmeldingen: Deze zetten wij alleen in bij noodgevallen, zoals lesuitval of bepaalde situaties. Bekijk daarom altijd de Kwieb ouderapp voordat u uw kind naar school brengt.

Topics: (NIEUW) Dit is een snelle manier om contact te leggen tussen ouder - leerkracht en andersom. Hier kunnen korte berichten/ vragen worden geplaatst. Ook hier geldt dat leerkrachten tijdens lestijd niet zullen reageren op berichten. Wij gaan echter geen volledige chat communicatie hanteren. Daarvoor vinden wij het persoonlijk contact te belangrijk.

Voor meer en uitgebreidere informatie over de Kwieb ouderapp kijk dan op de volgende website: https://support.ziber.nl/hc/nl/categories/115000861469-Voor-ouders (https://support.ziber.nl/hc/nl/categories/115000861469-Voor-ouders)

 

Met vriendelijke groet,

 

Team Dynamis

information information