Oudertevredenheidspeiling '16-'17Hieronder vindt u links naar de uitslag van onze oudertevredenheidspeiling. We danken de 87 ouders die deze enquête hebben beantwoord. Deze oudertevredenheidspeiling is voor ons aanleiding om een aantal zaken nog eens nauwkeurig te evalueren en te bekijken. Wij zullen de verbeterpunten door middel van onze nieuwsbrief aan u kenbaar maken.
Resultaten [noImage|NL|link;DWNLD;direct;74433|nvt|Onderwijsleerproces]
Dit waren de resultaten van de vorige enquête: [noImage|NL|link;DWNLD;direct;42925|nvt|Uitslag oudertevredenheidspeiling.] CitoCito heeft de normering van hun toetsen aangepast. In de onderstaan de links vind u hierover meer informatie. [noImage|NL|link;DWNLD;direct;53599|nvt|Cito brief voor ouders] [noImage|NL|link;DWNLD;direct;53597|nvt|Cito informatie folder: Uw kind duidelijk in beeld.] [noImage|NL|link;DWNLD;direct;53595|nvt|Cito Leerlingrapport oud] [noImage|NL|link;DWNLD;direct;53596|nvt|Cito Leerlingrapport nieuw]
Resultaten.Toelichting groepsscores resultaten In het overzicht kunt u de citoresultaten vinden op het gebied van spelling, begrijpend lezen en rekenen/wiskunde. De kinderen van groep 3 tot en met 8 maken met spelling en rekenen altijd een midden- en een eindtoets. Met begrijpend lezen hebben wij toetsen vanaf groep 4 (twee per jaar) en vanaf groep 5 tot en met 8 éénmaal per jaar de middentoets. In groep 7 hebben wij altijd de entreetoets! De eerste rij verticaal geeft de jaartallen weer, de II staat voor middentoets en de III staat voor eindtoets. Het eerste vakje geeft de gemiddelde vaardigheidsscore van onze school aan. Hier rechts naast staat de gemiddelde landelijke vaardigheidsscore en evt. hieronder kan een inspectiescore vermeld staan. De inspectie heeft vaardigheidsscores gedefinieerd voor de groepen 4 tot en met 8 voor begrijpend lezen en rekenen. Voor spelling is dit nog niet het geval! Hierna staan in de gekleurde vakjes de niveauwaarden, die vertaald zijn vanuit de vaardigheidsscores. Groen is voldoende tot ruim voldoende, een blauw vakje is goed! Achter de vaardigheidscores staan de percentages A/B scores in het bovenste vakje en de C/D/E scores in het onderste vakje. Hierachter staat nog het aantal leerlingen dat heeft deelgenomen aan de toets en daaronder het aantal leerlingen per leerjaar. Soms komt dit niet overeen, dat heeft te maken met kinderen die op hun eigen leerlijn worden getoetst. Dit is voornamelijk het geval in de bovenbouwgroepen in verband met de toetsen die gevraagd worden door het voortgezet onderwijs.
[noImage|NL|link;DWNLD;direct;78237|nvt|Cito resultaten 2014 - 2017]
Bezoek inspectie op dinsdag 28 maart 2017 Dynamis was één van de eerste scholen die te maken kreeg met het nieuwe toezichtskader van de Inspectie van het onderwijs. Twee andere Pentascholen werden ook bezocht. De bevindingen van het toezicht op het bestuur en de drie scholen vindt u in onderstaand verslag. Zoals al eerder in de dynamiek is vermeld, was de inspectie zeer tevreden over de kwaliteit van ons onderwijs. Op onze school werden alle zeven standaarden doorgelicht. Er waren klasbezoeken in acht groepen, er waren gesprekken met ouders, leerlingen, intern begeleiders, teamleden en directie. Na afloop werd een gedeelte van het team op de hoogte gebracht van de eerste bevindingen. Eind vorig jaar is er een voorlopig verslag aan ons bestuur opgestuurd, waarop in het begin van dit schooljaar nog een gesprek met de bestuurder volgde. Vorige maand kreeg ons bestuur het eindverslag, dat wij vorige week op de site hebben gezet. De bevindingen van Dynamis vindt u op bladzijde 19 tot en met 22. Ter toelichting het volgende: Het GIP model staat voor Groeps- en Individueel gericht Pedagogisch en didactisch handelen van de leerkrachten. Dit is een hulpmiddel om het klassenmanagement vorm te geven. Dat betekent dat wij werken met uitgestelde aandacht, zodat andere leerlingen geholpen kunnen worden. Leerkrachten geven over het algemeen instructie op drie niveaus. Zoals u al hierboven leest, is dit hulpmiddel een vorm van klassenmanagement. Soms worden hier aanpassingen in gemaakt, als de groep hier om vraagt. Je kijkt altijd naar de kinderen in je groep en past hier de beste werkwijze op toe. De vraag over protocollen op allerlei gebied gaan wij op ons stichtingsniveau nog nader bekijken. Deze vragen verrasten ons, daar wij dachten dit onderdeel op alle punten goed op orde te hebben. De andere bezochte scholen kregen deze vragen niet (niet gecontroleerd op dit onderdeel) en bij geen van de andere scholen binnen Penta zijn deze protocollen aanwezig (Bijv. hoe handelen jullie als een leerkracht in een whatsapp groep met leerlingen zit?). De inspectie vroeg of ze bepaalde lesonderdelen (allemaal in de ochtenduren) konden bezoeken, waardoor ze helaas een aantal zaken niet hebben kunnen waarnemen. Het themawerk is hierdoor helaas onderbelicht gebleven. Al met al zijn we tevreden met het advies en gaan we met de aandachtspunten vanuit de inspectie en met onze eigen bevindingen kijken hoe we de kwaliteit kunnen continueren en/of verbeteren. [noImage|NL|link;DWNLD;direct;78671|nvt|Inspectierapport maart 2017]
|
Uitstroom
Groep 8. [image;49;200|NL|link;largeImage;org|nvt|Niveau uitstroom 2013 - 2014] [image;48;200|NL|link;largeImage;org|nvt|Schoolkeuze V.O. 2013 - 2014]
|
Oecumenische Basisschool DynamisStan Kentonhof 86 1628 TR HOORN info.dynamis@stichtingpenta.nl directie.dynamis@stichtingpenta.nl POSTBUS 3032 1620 GA Hoorn | Locatie | De Dynamis is een | Snel naarOp zoek naar een basisschool in Hoorn Kersenboogerd? Nieuwsgierig naar ons dynamische onderwijs? | Volg ons op |